2007/08/29

Hurra! och buhu!

Idag har jag kollat på de sena sändningarna från Friidrotts VM i Ostkaka i Japan

Där har jag sett Johan Wissman krossat det svenska rekordet på 400m slätt.
han sprang ju som besatt och kom 2:a i sin semifinal bakom en amerikan som joggade i mål så han kommer torligtvis inte ta medalj i finalen. men det skulle ju vara trevligt.

Jag såg även Stefan Holm bli lite kort i rocken mot hoppare med råtalang. Donald Thomas, vilken kille. Han har bara hoppat höjd i 2 år och har nästan ingen teknik alls. Men ändå "krånglar" han sig över höjderna ändå. med lite vettig teknikträning kommer han hoppa hur högt som helst. Han är ju som en gummiboll med en spänst som ingen annan har. De andra glider över ribban men han är ju redan över nästan och trasslar sig förbi på något sätt.

Dagen höjdpunkt var ändå Susanna Kallur, hon kom 5 hundradelar från guldet och EN ifrån bronset. dvs hon kom 4:a. men hon slog sitt personliga rekord och stod och grät i TV.
Jag ville bara krama om henne! hon är ju SÅÅÅ bra. Man kan ju inte annat än älska henne. Systrarna Kallur är ju dessutom i mitt tycke de 2 snyggaste tjejerna i världen.
näst efter min sambå då... hm hm.. =o)

Inga kommentarer: