2007/06/13

Pa Mallorca intet nytt!

Som vanligt varmt och kladdigt.
Man glider runt pa stan och kollar
in saker som man skall kopa med sig hem i slutet pa veckan.

I mandas, sa var det mestadels besvikelser.
var pa begravning, min farfar gick bort i förra veckan.
Pa förmiddagen gick vi och kolla pa min fafar där han lag i kistan
blek och dod. Det blev en del tarar och massa tysta släktingar
som man inte har traffat pa ar och dar.

Sedan akte vi med bilen till kyrkogarden som i sjalva verket är en liten
by med hus som har hal i väggarna där man stänger in kistorna.
Vi fick se min farfars kista "inslängd" in ett av dessa halen av 3 "byggarbetare"
som sedan murade igen luckan och tackade för sig och gick.

Jag tyckte det hela gick MYCKET Ovärdigt till och hoppades nästan pa att de skulle tappa kistan, för att da hade hela helvetet Släppts lös!!!

Idag onsdag blir det troligtvis samma visa. Idag skall vi avsluta dagen med en redig utgang med min syrra och hennes sambo. Det blir en del klubbande och drinkande. Mest drinkande, antar jag.
Som tur vad har gamlingarna gatt med pa att vara barnvakter ikväll, sa det blir barnfritt.

Vi far väl se om det blir nagot skrivet i morgon, kan bli en sliten förmiddag. Och pa kvällen middag hos farbror med fru.

Inga kommentarer: