2009/06/26

Kungen är död!

jaha då var det dags!
det var väl en tidsfråga, mannen som inte är riktigt klok som gjort några av världens mest sålda skivor...han hävdade väl själv att han inte höll på med droger och alkohol.. men jag slår vad om att det fanns ett eller annat receptbelagt piller inblandat i hans diet!

Jag är född -75... jag upplevde väl inte jackson 5 och off the wall eran som lyssnare.
men jag hävdar fortfarande att det som är gjort efter Dangerous hör till parentesen...
det var före det som han var bäst!

Thriller är utan tvekan det bästa som finns. men min personliga favorit med en massa minnen är Dangerous. Inte just för att det var den bästa skivan... utan för att jag umgicks med människor vid den tiden som jag idag inte träffar eller kan träffa så lätt!
- Ni vet vilka ni är!
Men de kvällarna som vi hade var de som har format mig i stor grad till den jag är idag!
vi hade ett standardschema...
Basta - laga mat
Musik (Dangerous)- Color me badd - mfl
Film - Eddie Murphy - RAW
Film - vad som helst i 80-tals genren..

Jag saknar väl inte Michael Jackson som artist utan kanske de minnen jag har runt det han gjort.

Minnen som jag förknippar med Michael Jackson

Mamma!
Mamma kunde ofta somna framför stereon med hörluranrna på högsta volym... ofta var det MJ.. det var ofta "the girl is mine" eller "P.Y.T" som rullade i lurarna när jag vaknade och tog av henne lurarna och sa åt henne att gå till sängen...
Mamma jag saknar dig så...

Farsans Kavalkad!
90 nångång så hade min käre far en MJ kavalkad varje torsdag. Det var 2 timmar med musikvideos, dokumentärer och lite parodier av Weird al. DE kvällarna brukade det vara fullpackat på "El Papagayo" i Calas De Mallorca. Jag kan och kunde all om Michael efter dessa kvällarna. Jag och min syster satt klistrade framför skärmarna! vi lärde oss allt om legenden... för det är han!!!

- KING OF POP -
____R.I.P_____

Inga kommentarer: