2009/05/14

ESC - En Stor Concert!

Just nu as we speak så spelas intro balalajka på Semifinal 2 i moskva.
som arrangemang så gillar jag det, för jag gillar ju även Oscars å andra galor.

Det är ju helt underbart att man inte förstår vad presentatörerna säger. tur att ironiska Magnus och sura Shirley kommenterar skvallret så man hänger med.

Jag vet inte hur många tittare ESC finalen har. men det bor väl 4-500 miljoner människor i de länder som är inblandade i smeten. så siffror på 200miljoner är väl inte otippat. om inte alla i ryssland kollar. vll ni kolla på wikipedia om ESC så klicka här

man kan väl jämföra detta med el clasico, dvs Real Madrid - Barcelona som sker 2ggr/år. som ses av ca 80-95.000 på läktaren, inget som kommer hända i ESC någonsin.
och ca 250 miljoner på tv runtom i världen. bara att inse att sport engagerar en del.

jag vet inte vad jag har mer att säga om ESC... mer än Heja Sweden,,, med lite lagom ljummet intresse.

Inga kommentarer: